Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszukani w sieci. Liczyli na szybki zarobek, stracili pieniądze. Krośnieńska policja ostrzega przed ryzykownymi lokatami

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Dwaj krośnianie oraz mieszkaniec powiatu krośnieńskiego stracili kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dali się podejść internetowym oszustom, obiecującym duże zyski.

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Krośnie otrzymują coraz więcej zgłoszeń od osób, które straciły swoje oszczędności za sprawą internetowych oszustów. Przestępcy, podszywając się pod specjalistów ekonomicznych, nakłaniają swoje ofiary do lokowania oszczędności na platformach inwestycyjnych.

- Ryzykowne lokaty mają w szybkim tempie przynieść wieloprocentowe zyski. Taka pokusa staje się często silniejsza niż zdrowy rozsądek - mówi Paweł Buczyński, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Krośnie.

W ostatnich dniach krośnieńscy policjanci zostali powiadomieni o trzech oszustwach związanych z ryzykownymi transakcjami, za pośrednictwem internetowych platform inwestycyjnych. Dwaj krośnianie oraz mieszkaniec powiatu krośnieńskiego stracili w ten sposób kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Oszuści wykorzystują metodę „zdalnego pulpitu”. Poprzez zainstalowaną w komputerze czy telefonie aplikację zyskują pełen dostęp do konta internetowego.

- Przestępcy, przedstawiający się jako specjaliści branży finansowej, namawiają do instalacji oprogramowania i skorzystania z usługi umożliwiającej szybkie pomnożenie gotówki. Chwilę później pojawiają się problemy techniczne i wówczas fałszywy konsultant, przy wykorzystaniu zdalnego pulpitu, może wypłacić pieniądze z naszego konta bankowego, bądź też zaciągnąć pożyczkę - opisuje Paweł Buczyński.

Coraz częściej policjanci odnotowują również oszustwa przy wykorzystaniu popularnego komunikatora społecznościowego. Sprawcy, podszywając się pod znajomych, proszą o pilną pożyczkę.

- Sposób działania realizowany jest według podobnego schematu. Przestępcy przełamują elektroniczne zabezpieczenia komunikatora i wysyłają do znajomych pokrzywdzonego wiadomości z prośbą o pilne finansowe wsparcie. W celu ułatwienia transakcji, proponują łatwy sposób przelania gotówki, poprzez wygenerowanie numeru kodu "BLIK" w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod i jego potwierdzenie wystarczą, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze - tłumaczy Paweł Buczyński.

Policja radzi co robić, aby uchronić się przed tego typu incydentami:

  • Należy kierować się zdrowym rozsądkiem. Obietnica atrakcyjnej inwestycji, to najczęściej metoda działania oszustów.
  • Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
  • Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem, to można być pewnym, że jest to oszustwo.
  • W przypadku, gdy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta banku.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krosno.naszemiasto.pl Nasze Miasto