Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kierowcy, szykujcie się na korki. Ruszyła przebudowa ronda Solidarności w Krośnie. Utrudnienia potrwają pięć miesięcy [ZDJĘCIA]

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Do połowy sierpnia potrwa przebudowa kluczowego miejsca w układzie komunikacyjnym miasta – ronda Solidarności. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, ale za to po zakończeniu inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Na rondzie Solidarności zbiegają się ulice Piłsudskiego, Podwale, Legionów i Okrzei. To największe skrzyżowanie w centrum miasta, z dużym nasileniem ruchu. Jego przebudowa będzie kosztować około 2,3 miliona złotych. Miasto pozyskało na tę inwestycję dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, w wysokości 1,4 miliona złotych. Pozostała część będzie pochodzić z budżetu miasta.

W poniedziałek ekipa wykonawcy (jest nim Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie) rozpoczęła prace na skrzyżowaniu. Wiąże się to z wprowadzeniem czasowej zmiany organizacji ruchu na rondzie Solidarności. Z użytkowania został wyłączony pas do skrętu w prawo z ul. Piłsudskiego w ul. Podwale. Kierowcy, którzy jadąc od starego cmentarza chcą skręcić w ul. Piłsudskiego muszą teraz pojechać pasem do wjazdu na rondo i zjechać w ul. Podwale pierwszym zjazdem.

W początkowym etapie prac wyłączone zostało przejście dla pieszych przez ul. Podwale (przy poczcie) oraz fragment chodnika od ul. Podwale w kierunku mostu na Lubatowce na ul. Piłsudskiego.

- Wiadomo, że przy takiej inwestycji muszą być okresowo mniejsze czy większe utrudnienia. Może być wprowadzony ruch wahadłowy na czas kładzenia masy bitumicznej. Jednak przejezdność ronda ma być zachowana - mówi Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.

Efektem przebudowy będzie poprawa bezpieczeństwa, zwłaszcza pieszych. Powstanie dodatkowe przejście przez ulicę Piłsudskiego, między rondem a mostem na Lubatówce. Istniejące przejścia zostaną odnowione. Każde będzie miało aktywną sygnalizację czyli znak „uwaga pieszy” z dwoma pomarańczowymi lampami, migającymi pulsującym światłem, gdy pieszy zbliża się do przejścia.

„Zebry” zostaną doświetlone, by zapewnić lepsza widzialność. Na peronie przy ul. Podwale, gdzie są wiaty przystankowe, i w innych miejscach zostaną zamontowane specjalne kostki, przed krawędzią jezdni, ułatwiające poruszanie się osobom słabowidzącym.

Nowym elementem będzie ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy Podwale do ul. Paderewskiego. w kierunku ul. Podwale oraz fragment ścieżki rowerowej.

- Pozyskaliśmy teren od właściciela gruntu, na którym stoi budynek poczty, co pozwoli na połączenie ścieżką rowerową ul. Podwale z ul. Legionów. Zrobimy to w ramach tej inwestycji - mówi wiceprezydent Tomasz Soliński.

Obok przejść dla pieszych – na ul. Legionów, ul. Piłsuskiego (w części do rynku) i Podwale – będą przejazdy dla rowerzystów.

Ruch na przebudowanym rondzie

Rondo po przebudowie będzie miało charakter „półturbinowy” – dwa pasy będą jedynie na połowie tarczy ronda.

Pojawią się separatory, rozdzielające ruch, dlatego kierowcy będą musieli się wcześniej wybrać kierunek jazdy (na rondzie nie będą mogli dowolnie go zmienić).

Jadący ulicą Piłsudskiego będą mieć do wyboru dwa pasy – wewnętrzny do ul. Okrzei i zewnętrzny do Rynku i do ul. Legionów. Dwa pasy będą też od strony ul. Podwale – zewnętrzny do Rynku i ul. Legionów, wewnętrzny – do ul. Okrzei i Piłsudskiego. Jednym pasem będzie wjeżdżać się na rondo od Rynku, ul. Legionów i ul. Okrzei. Potem, w zależności od kierunku dalszej jazdy, będą trzeba będzie zjechać z ronda lub zająć odpowiedni pas.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krosno.naszemiasto.pl Nasze Miasto