Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Radni Krosna podjęli uchwałę w sprawie wariantu przebiegu obwodnicy Miejsca Piastowego w ciągu DK28

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Samorząd Krosna zabiega o to, by planowana obwodnica w ciągu DK28 była realizowana w takich wariancie, który da miastu bezpośrednie włączenie do drogi ekspresowej S-19.

Tematem tym radni zajęli się na sesji rady miasta, 31 sierpnia. Zaproszony został na nią Bogdan Tarnawski, dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawił radnym procedury związane z przygotowaniem inwestycji. Obecnie są one na etapie powstawania STEŚ-R (Studium Techniczno-Ekonomiczno- Środowiskowego.

Analizowane są różne warianty przebiegu drogi (ujętej w Programie 100 obwodnic jako obwodnica Miejsca Piastowego), która będzie nowym odcinkiem DK 28. Odciąży od ruchu tranzytowego miejscowości na trasie między Krosnem a Sanokiem (Miejsce Piastowe, Iwonicz, Rymanów, Besko i Zarszyn).

Krosno opowiada się za wariantem nr 5 (przebiegającym od Bieszczadzkiej, ul. Sikorskiego, w kierunku DK 19 przez tereny, o które powiększyło się miasto w 2021 roku). Zdaniem samorządowców to najkorzystniejszy wariant z punktu widzenia rozwoju zarówno miasta, jak i sąsiednich powiatów i gmin.

- Przyczyni się do stworzenia funkcjonalnego układu komunikacyjnego, zapewniającego szybszy i bezpieczniejszy dojazd do drogi ekspresowej S19 oraz korzystnie wpłynie na przepustowość układu drogowego. Będzie też sprzyjał lokowaniu firm w nowej strefie inwestycyjnej a tym samym pomoże w zahamowaniu emigracji – argumentują władze Krosna.

To właśnie wariant 5 został wskazany jako optymalny (pod względem społecznym, ekonomicznym, technicznym, i środowiskowym) podczas opracowywania Studium Korytarzowego dla inwestycji. Popierają go samorządy Rymanowa i powiatu sanockiego, które liczą na to że obwodnica zostanie przedłużona aż do Sanoka. Taki wariant stwarza też możliwość włączenia DK28 do S-19. Dyrektor Tarnawski zapewnił, że przy tym wariancie jest szansa na budowę węzła pomiędzy węzłem Miejsce Piastowe a Iskrzynią.

Jednak w grze pozostają też inne warianty. Przede wszystkim wariant 1 (zakłada początek obwodnicy na granicy Krosna i Miejsca Piastowego), o wybranie którego najmocniej walczy gmina Miejsce Piastowe, popiera go też starosta.

Dyrektor Tarnawski podkreślał, że potrzebny jest konsensus samorządów, co ułatwi wybór wariantu, który zostanie rekomendowany do następnego etapu prac. Harmonogram inwestycji zakłada, że obwodnica ma być zrealizowana do końca 2029 roku.

Z wariantami przebiegu obwodnicy Miejsca Piastowego można się zapoznać TUTAJ.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krosno.naszemiasto.pl Nasze Miasto