Obwodnica z Miejsca Piastowego do Zarszyna. Trzy firmy chcą opracować dokumentację jej budowy

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
GDDKiA poinformowała o trzech ofertach w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej obwodnicy Miejsca Piastowego. Nowy odcinek DK28 ma prowadzić od granic Krosna aż do Zarszyna.

Najniższą ofertę na kwotę 10 688 700 zł złożyło MPRB (lider) i Mosty Kraków i MP Infra (partnerzy).

Pozostałe oferty przedstawiły firmy:

  • IVIA - 13 222 500 zł
  • Multiconsult Polska - 13 255 710 zł

Jak informuje GDDKIA przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będzie nie tylko kryterium ceny, jako podstawowe, ale brane pod uwagę będą także doświadczenie głównego projektanta, geologa i kierownika zespołu środowiskowego.

To był już drugi przetarg na wykonanie dokumentacji obwodnicy Miejsca Piastowego. Poprzedni został unieważniony, bo oferty były za drogie. Teraz firmy nieco obniżyły ceny, ale to wciąż więcej niż kwota, o którą w pierwszym postępowaniu chciała wydać GDDKIA (ok. 6 mln zł).

Zadaniem wyłonionej w przetargu firmy ma być przygotowanie dokumentacji projektowej (studium korytarzowe oraz techniczno-ekonomiczno-Środowiskowe). oraz uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. To wstęp do kolejnego etapu, którym będzie realizacja inwestycji w systemie "Projektuj i buduj".

Obwodnica odciąży Miejsce Piastowe i cztery miejscowości

Obwodnica o długości ok. 20 km pozwoli na odciążenie obecnego odcinka DK 28 od granic Krosna do Zarszyna. Wyprowadzi ruch tranzytowy poza gęstą zabudowę miejscowości: Miejsce Piastowe, Iwonicz,  Rymanów, Besko oraz Zarszyn.

Nowy odcinek DK 28 powstaje w ramach rządowego programu "100 obwodnic".

Zakres rzeczowy inwestycji
Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP, w tym: 

  • budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond),
  • budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu,  
  • budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową,  
  • budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego,  
  • budowę urządzeń ochrony środowiska,  
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej,  
  • budowę oświetlenia drogowego,  
  • organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, 
  • zagospodarowanie terenu zielenią.  

Wzrost zakażeń. Będą szpitale tymczasowe

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie