Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Największa inwestycja Krosna. Tak powstają wiadukt i druga nitka obwodnicy. Zobacz zdjęcia z budowy

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Budowa drugiej nitki i wiaduktu na DK 28
Budowa drugiej nitki i wiaduktu na DK 28 Tomasz Soliński
Plan zakłada, ze inwestycja będzie gotowa pod koniec roku. Po zakończeniu budowy cały „miejski” odcinek krajowej 28 będzie miał dwie jezdnie

Kilka tygodni opóźnienia ma budowa wiaduktu na tym odcinku – To jest do nadrobienia – zapewnia wiceprezydent Tomasz Soliński.

Jedenastokilometrowy odcinek drogi krajowej nr 28 przebiegającej przez Krosno to jedna z najruchliwszych arterii miasta. Skupia się tutaj zarówno ruch lokalny, jak i tranzytowy. Krośnieński odcinek DK 28, zwany przez mieszkańców obwodnicą, został w ciągu ostatnich lat zmodernizowany i poszerzony. Pozostał jednak jednojezdniowy (ok. 1,8-kilometrowy) odcinek: między skrzyżowaniem ul. Podkarpackiej z ul. Zręcińską a skrzyżowaniem z ul. Tysiąclecia. To właśnie jego rozbudowy dotyczy inwestycja. Powstanie druga jezdnia i drugi wiadukt oraz nowe zjazdy w formie ślimaka.

Prace przy dobudowie drugiej jezdni idą zgodnie z planem – informuje wiceprezydent Tomasz Soliński.

W tej chwili najważniejszym przedsięwzięciem inwestycji jest budowa wiaduktu nad torami. Te prace mają jednak opóźnienie – około miesięczne.

– Ale termin zakończenia inwestycji jest tak odległy, że wierzymy, że wiadukt będzie gotowy na czas, tak, aby można było ten układ komunikacyjny oddać do użytku jeszcze w tym roku

– mówi.

Zakończyły się już prace ziemne związane z przebudową sieci – gazowej i energetycznej. Nowa stacja transformatorowa została wbudowana od strony obiektów huty Krosno Glass. Jest już gotowa sieć wodno-kanalizacyjna i sieć teletechniczna. Wykonany został m.in. zbiornik retencyjny nieopodal torów kolejowych

Dobre tempo mają prace związane z budową nowej jezdni, zwłaszcza odcinka od ul. Tysiąclecia w kierunku Jasła oraz drogi zbiorczej (tam trwają prace wykończeniowe).

Największy front robot to aktualnie odcinek od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. Tysiąclecia w kierunku Sanoka. Tam budowane są nasypy i umocnienia skarp, które będą stanowić podbudowę jezdni dochodzącej do wiaduktu.
- Jeśli idzie o wiadukt, to wykonywane są fundamenty i przyczółki, aktualnie trwa zbrojenie. W najbliższych tygodniach zacznie się betonowanie podpór obiektu – relacjonuje wiceprezydent Soliński.

Most-wiadukt to najważniejszy element inwestycji. – On determinuje budowę nasypów z jednej i drugiej strony jezdni – tłumaczy Soliński. – Dlatego szczególnie przyglądamy się postępowi prac i mobilizujemy wykonawcę do takiej organizacji pracy, aby nadrobić opóźnienie.

Projekt powinien zamknąć się w czasie przewidzianym w umowie – czyli przed końcem roku.

Koszt inwestycji to prawie 60 mln zł. Połowę pokryje dofinansowanie z ministerstwa infrastruktury. Drugą część finansuje miasto ze swojego budżetu.


ZOBACZ TEŻ: Remont stadionu w Jarosławiu widziany z lotu ptaka

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krosno.naszemiasto.pl Nasze Miasto