Musisz załatwić sprawę urzędową? Zrób to BEZPIECZNIE bez wychodzenia z domu!

Artykuł sponsorowany Sursum Corda
Ogłoszony w całym kraju, z powodu koronawirusa, stan epidemii powoduje, że naszą aktywność w różnych obszarach społecznych staramy się kierować do internetu. Także w sytuacji, kiedy musimy załatwić ważne sprawy urzędowe mamy prawo skorzystać z nowoczesnych technologii i w większości przypadków zrobić to bez wychodzenia z domu! W ten sposób dbamy o bezpieczeństwo swoje i swoich najbliższych.

Używaj ePUAP

Załatwianie spraw urzędowych przez internet umożliwia bezpłatna platforma ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Jest to miejsce, gdzie w przestrzeni internetowej są udostępniane usługi publiczne. Co ważne, w tym przypadku nie ograniczają nas godziny pracy urzędu, więc swoje sprawy możemy załatwiać w wybrany przez siebie dzień i o dowolnej porze.

W ten sposób możemy załatwić sprawę w Urzędzie Stanu Cywilnego, Urzędzie Skarbowym, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, a także w urzędzie miasta lub gminy. Potrzebujesz uzyskać zaświadczenie, odpis lub złożyć wniosek? Również te czynności możemy zrobić szybko i wygodnie poprzez ePUAP.

Więcej o ePUAP:
https://www.gov.pl/web/gov/zalatwiaj-sprawy-urzedowe-przez-internet-na-epuap

Podpis przez profil zaufany

Składając przez ePUAP wniosek w konkretnej sprawie nie musisz także martwić się o kwestię podpisu. Jest on realizowany przy wykorzystaniu tzw. PROFILU ZAUFANEGO. To nic innego jak środek identyfikacji elektronicznej, który umożliwia złożenie podpisu zaufanego, który - co warto podkreślić - nie jest podpisem elektronicznym.

Profil zaufany pozwala na identyfikację danego posiadacza usług publicznych w internecie poprzez takie dane jak: imiona, nazwisko, data urodzenia i pesel. Warto podkreślić, że profil zaufany został zabezpieczony w taki sposób, aby nikt poza właścicielem nie miał możliwości korzystania z niego.

Więcej o profilu zaufanym:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Dlaczego warto przez internet?

Odpowiedź jest prosta. W sytuacji stanu epidemii koronawirusa i wielu ograniczeń jakie, w trosce o nasze zdrowie i życie, zostały wprowadzone przez władze państwowe, nie tylko warto, ale trzeba korzystać z platformy ePUAP w celu załatwienia spraw urzędowych.

Pamiętaj, że dzięki ePUAP:

  • załatwisz wiele spraw w różnych urzędach,
  • sprawdzisz na bieżąco statusy spraw i wniosków,
  • odbierzesz i wyślesz urzędową korespondencję.

Lokalizacje Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Mieście Krosno:

I. Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej, doradztwa obywatelskiego i mediacji prowadzony przez Stowarzyszenie Sursum Corda:

  • Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych w Krośnie, ul. Grodzka 10, poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz.: 15.30-19.30; w sobotę w godz.: 8.00-12.00

II. Pozostałe punkty nieodpłatnej pomocy prawnej:

  • Budynek Urzędu Stanu Cywilnego w Krośnie, ul. Prochownia 4 (parter), poniedziałek, środa, piątek w godz.: 9.00-13.00; wtorek, czwartek w godz.: 14.00-18.00;

Harmonogram pracy punktów na terenie Miasta Krosna dostępny również na stronie: https://bip.umkrosno.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-393-27425

Z nieodpłatnej pomocy skorzystać może każda osoba fizyczna, po podpisaniu w puncie pomocy oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

Kobiecie, która jest w ciąży udzielanie pomocy prawnej odbywa się poza kolejnością.

Rejestracja na wizyty

W celu uzyskania pomocy w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego należy dokonać wcześniejszej rejestracji.

Rejestracja na wizyty odbywa się pod numerem telefonu: (13) 47 43 214, w poniedziałek w godz.: 7.30-16.30, wtorek-czwartek w godz. 7.30–15.30 w piątek w godz. 7.30-14.30

„Projekt finansowany z budżetu państwa, realizowany przez Miasto Krosno”

Dodaj ogłoszenie