Nowy pas startowy na lotnisku w Krośnie ma 1100 metrów długości i 30 metrów szerokości. Nośność nawierzchni, określana jako PCN wynosi 50. - Czyli przewidziana jest na duże obciążenia - tłumaczy Piotr Przytocki, prezydent Krosna.
Pas ma zainstalowane oświetlenie: krawędziowe, nawigacyjne, progowe. Światła PAPI (czyli wzrokowe wskaźniki ścieżki podejścia) umożliwiają lądowanie samolotów w nocy.
Odpowiednie oprzyrządowanie znalazło się już także w wieży kontroli lotów. Od pasa odchodzą drogi kołowania. Łączą one pas z nowowybudowanymi płytami postojowymi i nowym placem, na którym znajdzie się stacja tankowania paliw do samolotów.
Pas został już odebrany przez nadzór budowlany. Teraz musi jeszcze przejść weryfikację Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Warszawie. Dokumentacja dla ULC jest już gotowa.
Inwestycja umożliwi rozwój krośnieńskiego lotniska, które do tej pory służyło głównie do latania sportowego. Z nowym pasem i nową infrastrukturę będzie służyć firmom lotniczym, szkoleniu pilotów, lataniu w celach gospodarczych i turystycznych.
- W oparciu o zmodernizowane lotnisko możemy próbować rozwijać komunikowanie Krosna ze światem - mówi Piotr Przytocki, prezydent Krosna.
Pas długości 1100 metrów może zapewnić start i lądowanie samolotom o rozpiętości skrzydeł do 24 metrów.
Pierwsze samoloty wylądują na nowym pasie lotniska w Krośnie być może jeszcze w tym miesiącu.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?