Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

20 ofert w przetargu na projekt i budowę dwóch odcinków S19 w powiecie krośnieńskim. Zobaczcie wizualizację tej trasy

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
GDDKiA poinformowała o otwarciu ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 w powiecie krośnieńskim: Iskrzynia - Miejsce Piastowe oraz Miejsce Piastowe – Dukla. Wpłynęło łącznie dwadzieścia ofert.

Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone pod koniec ub. roku. GDDKiA przesunęła pierwotny termin składania ofert, ze względu na ogromną ilość zapytań od firm zainteresowanych realizacją inwestycji.

Dziś (2 marca) poznaliśmy oferty na realizację dwóch odcinków S19 w powiecie krośnieńskim.

Przetarg dotyczył zaprojektowania i budowy ponad 20 kilometrów drogi ekspresowej S19, na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla.

Oferty można było składać na dwie części tego zadania:

  • Od węzła Iskrzynia (z węzłem) do węzła Miejsce Piastowe (z węzłem) o długości 10,3 km,
  • Od węzła Miejsce Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) o długości 10,1 km.

Na realizację odcinka S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe wpłynęło 11 ofert.

- Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę 579 978 658,40 zł - informuje Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Wszystkie oferty mieszczą się w tej kwocie:

  • 365 074 863,33 zł - Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. – Lider i Aldesa Construcciones S.A. – Partner.
  • 392 429 332,78 zł, Budimex S.A.
  • 400 462 419,59 zł, Strabag Sp. z o.o.
  • 424 584 147,57 zł Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – Lider i Metrostav Infrastructure a.s.
  • 440 034 039,89 zł Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. – Lider i Acciona Construccion S.A. – Partner
  • 444 189 900,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi
  • 448 230 000,00 zł Konsorcjum: Mirbud S.A. – Lider i Kobylarnia S.A. – Partner
  • 452 564 092,00 zł Mota- Engil Central Europe S.A.
  • 456 745 864,98 zł, Polaqua Sp. z o.o.
  • 461 051 689,23 zł Konsorcjum: Polbud –Pomorze Sp. z o.o. – lider, MPDiM Sp. z o.o. i Intop Warszawa Sp. z o.o.
  • 503 485 352,41 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o.

Zakres prac odcinka Iskrzynia - Miejsce Piastowe

Odcinek będzie miał długość 10,3 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe, obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt), urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.

Na odcinek Miejsce Piastowe – Dukla oferty złożyło 9 firm.

- Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę 704 621 111,18 zł – informuje Joanna Rarus.

Wszystkie oferty są poniżej tej kwoty.  

  • 478 907 636,94 zł Strabag Sp. z o.o. 486 437 226,61 zł, Budimex S.A.
  • 508 005 554,88 zł, Polaqua Sp. z o.o.
  • 524 668 800,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi
  • 546 447 562,59 zł, Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. – Lider i Acciona Construccion S.A. – Partner
  • 554 375 223,25 zł, Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – Lider i Metrostav Infrastructure a.s.
  • 568 014 000,00 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o.
  • 573 515 409,00 zł, Mota- Engil Central Europe S.A.
  • 586 710 000,00 zł, Konsorcjum: Mirbud S.A. – Lider i Kobylarnia S.A. – Partner

Zakres prac odcinka Miejsce Piastowe-Dukla

Odcinek będzie miał długość 10,09 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Równe kat. I (po obu stronach drogi), obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.

Teraz nastąpi ocena ofert. Kryterium ceny jest najważniejsze, ale nie jedyne jeśli idzie o wybór firmy realizującej inwestycję.

- Zakładamy, że umowy na realizację, w przypadku braku odwołań, zostaną podpisane w trzecim kwartale tego roku. Wykonawcy na roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 36 miesięcy. Ponadto wymaganiem inwestora jest złożenie wniosku o uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy – informuje Joanna Rarus.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krosno.naszemiasto.pl Nasze Miasto